BELOVED FOLLOWERS

Tuesday

JANGAN BACA KALAU TAK NAK CANTIK : COLLAGEN POWDER @ SHAKLEE PUCHONG


Semua orang teruja kan kalau bercakap pasal cantik..
Hakikatnya setiap wanita inginkn kulit yang canti berseri..
Tentu ramai yg tertanya-tanya bagaimana utk dptkn kulit yang cantik dan sihat.

Jawapannya ringkas aje..


Collagen Powder Shaklee..



Dah tersohor sangat Collagen Powder Shaklee ni.


Collagen sudah menjadi trend pada masa kini..
Selalunya ramai orang mengambil kolagen untuk mencantikkan lagi kulit

Kulit kita ni memang dah ada kolagen sejak lahir lagi. 
Masa lahir kolagen dalam kulit sangat banyak.
Sebab tu kulit baby sangat cantik dan mulus.

Tapi kuantiti kolagen akan semakin merosot seiringan dengan usia kita..
Ini akan menyebabkan kulit kelihatan kusam dan tak bermaya.

Tapi dengan adanya Collagen Powder Shaklee (CPS) ada tidak perlu risau lagi..
Sudah ramai yang mengakui dan berpuas hati dengan kehebatan CPS..



Mesti semua orang nak tahu apa perbezaan Collagen Powder Shaklee dengan produk-produk collagen yang semakin banyak dijual di pasaran sekarang ni..

Untuk pengetahuan anda semua..
Sebenarnya kolagen ni boleh didapati daripada 2 sumber iaitu :
  • Tumbuhan
    • kolagen tumbuhan lebih murah daripada kolagen haiwan, tapi penyerapan badan adalah lambat dan kurang
  • Haiwan
    • Kolagen haiwan pula banyak terdiri daripada banyak sumber seperti ayam, lembu dan khinzir.
Susahkan nak beza produk mana yang halal dan mana yang haram.

Tapi jangan risau.
Di sini saya ingin nyatakan bahawa Collagen Powder Shaklee adalah diperbuat daripada sisik ikan merah.
Jadi kalau ikan tu memang halal lah kan..

Betul tak..?

Lagi satu anda tak perlu risau sebab Produk Shaklee mempunyai sijil halal dari badan yang diperakui JAKIM.



Sebelum pergi dengan labih jauh lagi.
Mari sama-sama kita fahami Apa Itu Kolagen






Kolagen adalah protein utama bagi tisu sokongan dalam badan manusia. Kewujudannya merangkumi 30% daripada keseluruhan protin di dalam badan..

Ia menyokong sebahagian besar sel-sel yang memberikan struktur, kekuatan dan kekenyalan kulit dan tisu badan..
Kolagen disusun tiga rantai polipetida (monomer protein) yang terpilih membentuk rangkaian triple helix (pilihan ganda tiga).

Segmen kecil dari tiap rantai mempunyai panjang asid amino sebanyak 1.000-an dan ini merupakan penemuan terpenting abad ini.

Kolagen terdapat pada,kornea, kanta mata. kulit, salurdarah, keratin (rambut, kuku), tulang, tendon ,rawan sendi, dan gigi,hati,tulang sum-sum dan tisu dan organ seperti buahpinggang,jantung serta sistem limfatik.



Penting Sangat ker kolagen ni ?
Jawapannya adalah sangat sangat penting.


Kolagen sangat sangat diperlukan oleh tubuh untuk melawan kemerosatan tubuh akibat proses penuaan.
Kesan kekurangan kolegen yang kita dapat lihat adalah kulit kusam, kedutan mula kelihatan, rambut beruban dan menipis dan macam macam lagi.

Keadaan ini berlaku bila kita meningkat usia kerana pada masa itu badan kita tidak lagi menghasilkan collagen. Kehilangan kolagen di dalam tisu penghubung iaitu "tendon", ligamen, "muscle" dan "cartilage" menyebabkan pengurangan sokongan kepada struktur sendi. 

Keadaan ini menyebabkan kesakitan yang dipanggil "arthritis" clan kecederaan " muscolo- skeletal" .

Kolagen berfungsi sebagai ejen "chondroprotective", dimana ia melindungi "cartilage" daripada berkurangan. Kolagen merupakan bahan yang digunakan untuk pembentukan dan pembaikan 'cartilage'. Ia juga boleh mengurangkan kerosakan kepada sendi dan pada masa yang sama dapat mengurangkan kesakitan sendi dan bengkak.

Kesan Daripada Pengambilan Kolagen :
  • Semakin kita menua, tubuh kita menghasilkan semakin kurang dan semakin kurang collagen, mengakibatkan lebih banyak kedutan dan gatus halus, disamping kulit yang semakin kendur. Umur bukanlah hanya satu faktor yang menyebabkan kekurangan collagen di dalam tubuh kita. Kerosakan collagen juga boleh dipercepatkan dengan faktor luaran seperti matahari, radikal bebas di udara, air dan nutrisi, meroko dll. Justeru itu Shaklee Collagen Powder mampu membantu kulit kita mengekalkan elastisiti semulajadi dan memperlahankan kehadiran kedut.
  • Tampak lebih muda
  • Collagen juga bermanfaat dalam membantu menguatkan rambut dan merangsang pertumbuhan semula.
  • Kuku akan menjadi lebih kuat, bintik putih akan hilang dan pangkal kuku akan mengekalkan warna yang sihat.
  • Kulit akan kurangn kering dan elastisiti akan bertambah baik. Kulit juga akan sembuh dengan cepat ini akan membantu mengurangkan parut.
  • Membantu menghilangkan tanda penuaan.
  • Rasa lebih muda
  • Collagen adalah sama penting utntuk tulang sepertu juga tulang perlukan kalsium. Collagen membantu menguatkan tulang dan mengurangkan kemungkinannya menjadi rapuh.
  • Collagen juga membantu mengurangkan kesakitan dan geseran di sendi-sendi.
  • Baik untuk mata – Kornea memerlukan collagen dan ianya membantu mengekalkan otot mata supaya tetap anjal.
  • Memastikan otak sentiasa sihat.Adalah penting untuk menentukan agar otak anda mendapat manfaat collagen agar minda anda tetap berkeadaan baik semakin anda menua.



Shaklee Collagen Powder adalah terbukti terbukti berkesan dalam memperbaiki tekstur kulit wajah dan menghilangkan kedutan.

Mengikut hasil kajian, dengan penggunaan Shaklee Collagen Powder selama 8 minggu ( 4 kotak), keputusan yang diperolehi adalah sangat-sangat positif.

Ini kerana tercetusnya peratusan peningkatan kepada kulit dari segi :
90% meningkatkan kelembapan
75% mengurangkan kekasaran & kekeringan
71% meningkatkan dalam penampilan keseluruhan
69% meningkatkan kelembutan dan kelicinan
60% meningkatkan pemakaian kekal mekap
55% meningkatkan keanjalan, ketegangan dan elastisiti
54% meningkatkan ketebalan rambut
50%
meningkatkan keserian dan tona kulit
18% mengurangkan garis-garis halus dan keduta









Collagen dari sisik Ikan Merah
  • Sisik ikan merah adalah sumber collagen yang premium dengan kurangnya pencemaran dan kadar penyerapan yang tinggi berbanding dengan collagen haiwan.


Ekstrak biji Camellia Japonica
  • Biji Camellia Japonica terdiri dari asid oleik, satu emolien dan pelembap kulit yang hebat, dan isoflavon, antioksidan semulajadi yang mampu mengurangkan radikal bebas.


Ekstrak Pfaffia 
  • Pfaffia yang juga dikenali sebagai ginseng Brazil, apabila digabungkan dengan ekstrak biji Camellia Japonica, membantu formasi collagen dan asid hyaluronic. Dengan kemampuan luar biasa mengikat amaun air yang banyak, asid hyaluronic memainkan peranan penting dalam menghidratkan tisu tubuh untuk menjadikan kulit lembut, lembap dan licin. 


Elastin dari Collagen Ikan
  • Elastin memelihara kulit menjadi fleksibel tetapi tegang, memberikan reaksi melantun apabila kulit ditarik. Collagen ikan mengandungi elastin yang berfungsi berganding bahu dengan collagen untuk mengekalkan kulit menjadi tegang, anjal dan elastik. 


Vitamin C dan Vitamin B
  • Vitamin C menggalakkan pernghasilan collagen dan menentang radikal bebas yang merosakkan kulit kita. Vitamin B turut serta dalam metabolisma karbohidrat , lemak dan protein untuk membebaskan tenaga yang diperlukan untuk penghasilan collagen dalam sel.


Ekstrak Kekerang
  • Glucosamine ekstrak kekerang adalah penting di dalam sistesis cecair synovial yang membekalkan pelincir kepada sendi-sendi dan menghidrat mata untuk melegakan ketidakselesaan mata. 


Lactobacillus acidophilus

  • Membantu mengimbangi mikroflora usus dan membantu membuna semula sistem usus yang sihat yang mampu meningkatkan penyerapapn collagen



Untuk Ibu Menyusu Pula Bagaimana..

Boleh Ambil ker?


Kebanyakan kandungan collagen powder shaklee adalah sesuai untuk ibu menyusu. Jika anda dan bayi anda boleh terima supplement alfalfa, bermakna collagen powder juga insyaaAllah tidak menjadi masalah.

Malah ada yang beritahu setelah mengambil collagen, susu mencurah2 dan anak asyik nak menyusu.

Jika tidak pernah menggunakan alfalfa, boleh juga menggunakan rules of 4 days. Iaitu cuba ambil collagen selama 4 hari berturut2 jika tiada kesan kepada bayi dan anda, bermakna anda boleh teruskan pengambilan.

Tetapi satu yang pasti, kandungan collagen adalah semulajadi, no additive is added.


Apa Kata Mereka







*********************************************************************************

Perlukan maklumat lanjut ?
Mahukan tawaran harga yang istimewa ?
Dapatkan konsultasi tentang produk atau set yang mana yang sesuai untuk anda.
Dapatkan tips cara pengambilan vitamin yang betul dari saya sebagai Shaklee Independent Distributor anda.

Saya ialah Pengedar Sah Shaklee di Puchong Selangor serta kawasan sekitar.
Cash On Delivery (COD) sekitar Puchong, Putrajaya, Cyberjaya dan Shah Alam
Penghantaran ke seluruh Malaysia, Singapura dan Brunei, menggunakan Poslaju, GDEx atau Citylink. 

Sila hubungi saya di
Telefon / sms / whatsapp / wechat / : 0126775214 @ 0193924494
Email : imanfirdaus2014@gmail.com


Semoga mendapat manfaat
-Norbaya Omar-
-SID 1138278-

EBook Percuma Untuk anda
Ebook ini bukan ebook biasa. Ia ebook LUAR BIASA. Ia menceritakan kisah kejayaan seorang ‘Engineer’ yang terpaksa berhenti kerja selepas 6 bulan buat bisnes online.



DOWNLOAD EBOOK

No comments:

Post a Comment